Prens Harry, İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden biri olan NPR’ye açılan telefon hackleme davasını kazandı

Prens Harry, 7 Haziran 2023’te Londra’da ifade verdikten sonra Yüksek Mahkeme’den ayrıldı. Prens Harry, Cuma günü Daily Mirror yayıncısına karşı açtığı telefon hackleme davasında 140.000 pound (180.000 $) kazandı.

Kin Cheung/AP


Başlığı gizle

Başlığı değiştir

Kin Cheung/AP

Prens Harry, 7 Haziran 2023’te Londra’da ifade verdikten sonra Yüksek Mahkeme’den ayrıldı. Prens Harry, Cuma günü Daily Mirror yayıncısına karşı açtığı telefon hackleme davasında 140.000 pound (180.000 $) kazandı.

Kin Cheung/AP

LONDRA – Hayatı boyunca paparazzilerin peşinde koşan Britanya Prensi Harry, kendisini 2000’li yılların başında haber almak için sesli mesajını hacklemekle suçlayan bir İngiliz gazete grubuna karşı Cuma günü yasal bir zafer kazandı.

Ailesiyle arası bozulan Harry’nin, kraliyet görevlerini bırakıp 2020’de Amerikalı eşi Meghan Markle ve çocuklarıyla birlikte Kaliforniya’ya taşınma kararını İngiltere’nin zehirli tabloid kültüründen sorumlu tuttu. .

Londra Yüksek Mahkemesi, 1990’larda ve 2000’lerin başında Mirror Group tarafından yönetilen magazin dergilerinde telefon korsanlığının “yaygın ve alışkanlık haline geldiğine” ve gazete yöneticilerinin bunun farkında olmadığına, ancak olayı örtbas etmeye çalıştığına karar verdi. Yargıç, Harry’nin cep telefonunun 2003 ile 2009 yılları arasında özellikle hedef alındığını söyledi.

Haziran ayında davada ifade verdiğinde Harry, yüzyıldan uzun bir süre sonra mahkeme salonunda kürsüye çıkan ilk İngiliz hükümdarı oldu. Hukuk davasında davacı olarak 100’den fazla ünlü ona katıldı. Bu, devam eden birçok telefon korsanlığı vakasından biridir.

Harry yayıncısına dava açtı Günlük Ayna Kardeş yayınların 33’ten fazla makalesinin, sesli mesajının hacklenmesiyle elde edilen etik olmayan ve yasa dışı bilgilere dayandığını söyledi. Hakim bu 33 davanın 15’inde Harry’nin lehine karar verdi ve ona yaklaşık 180.000 dolar tazminat ödenmesine karar verdi.

READ  ABD sınırına yakın bir Meksika göçmen merkezinde çıkan yangında en az 39 kişi öldü.

Yazılar, Harry’nin 1997’de annesi Prenses Diana’nın ölümünden duyduğu üzüntü ve gençliğinde yaşadığı romantik ilişkiler hakkında kişisel anekdotlar içeriyor. Bunlardan biri, yakın ailesi ve arkadaşları dışında kimsenin bilmediği bir spor yaralanmasıyla ilgiliydi. Harry, hacklemenin kendisine yakın olanlar arasında güvensizliğe ve şüpheye yol açtığını söyledi.

“Vendetta Dergisi”

Harry şu anda Kaliforniya’da yaşıyor ve Cuma günkü oturumlarda kamuya açık bir şekilde görünmedi. Mahkeme salonunun dışında avukatı tarafından okunan açıklamada Harry, bunu “kan davası gazeteciliği” olarak nitelendirdi ve karara övgüde bulundu.

Savcı David Sherborne, Prince’in “Bu dava sadece hacklemeyle ilgili değil” dediğini aktardı. “Bu, yasadışı ve dehşet verici davranışların sistematik bir şekilde uygulanması ve ardından delillerin örtbas edilmesi ve yok edilmesiyle ilgilidir; tek başına bu önlemler bile şaşırtıcı bir ölçeği ortaya çıkarabilir.”

Mirror Group’un ana şirketi Reach özür diledi. Söz konusu olayların birkaç yıl önce gerçekleştiğini kaydeden kuruluş, artık “devam etmenin” zamanının geldiğini söyledi.

Reach İcra Kurulu Başkanı Jim Mullen yaptığı açıklamada, “Tarihi bir hata yapıldığında, koşulsuz olarak özür dileriz, tüm sorumluluğu kabul ederiz ve uygun tazminatı sağlarız.” dedi.

Mullen, Cuma günkü kararın gelecekteki tazminat taleplerini sınırlayacağını umduğunu söyledi. Şirket, telefon korsanlığıyla ilgili davaları karşılamak için yaklaşık 60 milyon dolar ayırdı.

Magazin dergileri için olası hesaplama

Ancak medya analistleri, Cuma günkü kararın İngiltere medya tarihinde karanlık bir sayfayı kapatmak yerine İngiliz magazin dergileri ve yöneticileri için yeni bir hesaplaşmanın başlangıcı olabileceğini söylüyor.

Londra’nın eski genel yayın yönetmeni medya analisti Eleanor Mills, “İngiliz medyası için durumu halı altına süpürmeye çalışan çok kötü bir gün” diyor. Sunday Times Gazete. “Diğer gazete grupları çok endişelenecek.”

Yargıç Timothy Fancourt Cuma günkü kararında belli bir televizyon ve gazete kişiliğinin adını verdi: Piers Morgan.

İngiltere doğumlu Morgan, Harry’nin en sert eleştirmenlerinden biri oldu ve televizyonda sık sık prensi ve karısını eleştirdi. Sussex Dükü ve Düşesi’nin unvanlarını kaybetmesi çağrısında bulundu.

Morgan şu anda Talk TV’de News Corp için çalışıyor ancak editörüydü Günlük Ayna 1995’ten 2004’e kadar, birkaç yıl içinde tabloid’in telefon korsanlığına karıştığı ortaya çıktı. Fancourt, Morgan’ın uygulamayı bilen gazete yöneticileri arasında olduğuna karar verdi.

Morgan davada ifade vermedi ve yanlış bir şey yaptığını reddetti.

NPR yapımcısı Fatima Al-Kassab bu hikayeye Londra’dan katkıda bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir